November 2, 2008

Why...? Why....?? Why....??? (Mungkin ini post yg Maha Panjang...)

Salam... ukhuwwah fillah...





Kali ni post ini akan aku tulis dalam nada santai di pantai... tolak tepi formaliti... tolak tepi penulisan ilmiah... tolak tepi keinginan aku nak terer skeping London sambil memblogging... persampahkan itu semuaaa... Ini aku nak cakap sesuka hati aku macam mana aku slalu cakap sesuka hati aku.... sukati aku la... mak bapak aku pun tak bising seyhh... korang apahal...? hehh...

Aku rasa dalam senarai 5W 1H yang selalu disebut dalam assignment tu, persoalan yang paling menarik dan paling banyak aku tanya dalam idup ini ialah 'Why...' atau 'kenapa...'. Korang perasan tak...? Aku pun tak pasti kenapa (haaa... baru jer aku cakap kan... dah sebut...) tapi entah... banyak perkara dan sebab yang dapat dijelaskan melalui pertanyaan yang satu ni...


Semalam ke MASKARA Shorties... seronok skali membonceng atas empat roda milik en. azmir (thanx bro... =D..) kami ke sana dgn gembira - ader aku, si jajan^kopi, en.vita, en.tomok dan en.azmir semestinya lahh... kalo tak, xkan kete tuh jalan sendri kut... eshhh... jadi cite seram plak kang entri nihh...) memang aku x benti gelak jer bile dengan mereka nihh... huhu...


Untuk shorts² di MASKARA lak, aku xnak komen cam best sebab aku belum sampai standard nak mengkritik lagi... ape pun, disebabkan aku datang semalam dgn zero expectation, lalu aku duduk di situ mengunyah popcorn dengan niat dalam hati, "Aku nak release kejap sebelum pecah² urat saraf kpala hotak aku nih menghafal ETR..." and I drifted away dengan short² yang aku kira kewl lah... bagus event² camni nih diadakan salu... tahniah kepada Sindiket Sol-jah for organizing one of such... aku sukaaa menonton semua... paling suka mungkin karya Enche Mamat Khalid dengan Melayu 106 karya beliau... Melayu 501 pun best ngebest gaks... (aku suka lagu Unchained Melody) hehe... walaupun ada jugak yang buat aku menangis dalam hati menjerit "Why...? Why...? Kenapa aku tak paham...??" kerana tak tangkap apa yang nak disampaikan... abaikan... bukak minda...


Lalu arini aku pun menduduki 1st final paper dengan jayanya... paper ETR... suckss siutt.... aku tak expect soalan sebegitu akan keluar menjengah otak aku yang bergeliga tapi screw²nya dah berkarat nak mengoperasi kira² matematika nih... lepas abis paper aku meraung 'Why....!? Why...?? Kenapaaaa lah kau susa sangat wahai paper ETR...!!??" Tanpa sedar aku mengulangi pertanyaan tersebut sehingga beberapa belas kali sambil diselangi celaka celaki yang pun entah berapa kali aku selawatkan... dalam tension², aku ke dining jugak melepas tekanan dengan makan... hehe... (mesti korang akan kata "patutlaa punnn badan macam ***** " haha... mmg celaka lah korang...


Lalu kawan aku heboh², apa nak bising, benda final paper tuh 20% jer... aku beliak dalam aksi kaget campur suka... "Ehh... yeke?" itu jer yang aku sempat ucapkan... pastu mengebestkan cerita, class-rep aku pun sudah menerima carry marks untuk 80% yang selebihnya bagi subjek tersebut... dan alhamdulillah... walaupun belum lar kompem A+ (aku masih berharap dan berdoa....) sekurang²nya bolehla dah aku menarik nafas lega sikit...


Dan entah kenapa (lagi skali....) sejak akhir² ni banyak sangat isu tentang nama yang aku dengar... orang ni cite pasal nama, orang itu cite pasal nama... lalu aku pun terpanggil untuk menyelitkan dalam entri arini tentang nama.... sebab aku rasa nama aku pun cam best gak pe... hahahh... memang ramai yang menyangkakan aku pengasas merangkap pemilik rangkaian butik terkenal di seluruh negara tuh... bangga seyhh...! en.tomok antara orang ke beberapa ratus yang menyangkakan demikian... erm... pastu ramai je pulak yang ingatkan tuh nama glemer aku sebab aku minat Hindustan... ce dengar lagu² Hindi... banyak kali nama aku disebut... ughh... pelisss...!! mak tak suke Hindustan langsung okay, u'olss....! wakakkakaka... +p


Aku bukak blog En.Vita.... (sukati lahh aku nak kasi nama... hehe... leh bro..?) ader nama aku terpampang sebagai tajuk entri dalam blog beliau... ditujukan khas pulak... haishhh... disebabkan nama aku di situ, "Why..? Why...?? Kenapa lah pulak ader dia post pasal aku pulak...?? Aku ade tsalah wat pape kerr...?? " Aku yang musykil bin interested nih pun lalu membacanya lah... huhu... xde papepun... suspender jer... dia cuma sebut pasal aku yg rajin membaca blog dia... best... aku suka.... (dan sukati aku lar kan... sbb aku mmg dah lame add blog dia dalam link... dia jer yang tak add aku... sobsss... eh ehh... sadis plak... lalalaa... )


Okehh... da abis baca blog beliau, aku merayap² pulak tengok blog orang... lalu aku jumpa blog ini... nama dia sama dgn aku plak...! aku jerit lagi "Why...? Why..? Kenapa ada nama sama dengan akuuu...???" tapi skali aku pikir, wahhh... cam best jugak nihh... aku pun browse through blog beliau yang saaaaaangat warna warni kekanak ribena... aku sukaaa plak...haha... tapi blog dia dalam English siutt... cayalahh... aku pun drop by some comments di post² beliau yang agak menarik... haha... bagus²... makin banyak orang bernama sama yang aku jumpa... terdahulu aku jumpa di akaun flickr aku seseorang yang bernama sama jugak... aku usha² photostream beliau... minah dari Canada seyhh... umur tak nak muda plak, baru 15 tahun tapi pic² dier memang membungkam... ahh...lagi skali... "Why...?? Why...? Kenapa die punye pic cam celaka cantikkk...!!?" Tapi siyess ahh... kire salute gile arh kat minah nih... (aku tetap kuciwa kerana blum kesampaian merompak sebijik DSLR... huu...)


Namun begitu, hingga hari ini, aku cam best pulak nak mencari sape lagi kat dunia yang ade nama sama dengan aku... tapi cane punn nama penuh tak boleh sama la... nama aku jer yang paling unik mak aku letak... lalalaaa... ~0^_^0~

6 comments:

Anonymous said...

nama sebenarnya bawa pengertian besar dalam hidup..samada dia yang membawa kita atau kita yang bawa dia....pernah ku bicara dengan Abang Eman Manan, pabila dia menanyakan nama aku dan aku menyatakan bahawa namaku Iskandar Zulkarnain..dia kata,nama itu sangat besar...nama adalah diri kita dan segala pembawakan kita berkait rapat dengan nama kita katanya...tak perlu refer buku terhadap makna nama kerana ia ada dalam diri kita katenye...dan sehingga kini jika aku berjumpa dengannya dia mengingati aku dengan nama aku..bukan rupa atau apa yang aku buat..so,kita harus menjaga dan membawa nama kita itu dengan baik..haha...just a piece of shit..

saat omar said...

lol :)

mapieceofart said...

iskandarzulkarnanin...
ya stuju... kata anda bukan cebisan najis... nama bawa maksud besar dalam diri kita... siapa kita, bagaimana peribadi kita... pergi mana pun org bukan akan ingat hobi kita mahupun makanan kegemaran kita, cuma nama kita... and to me, my name is my own piece of art.. nobody can change it..

+ trimas singgah, bro... =) +


saat omar...
LSI - laughing silently inside... ahahha... trimas singgah, en.saat.. klakar...? =)

!!!~Jiwa_Kacau~!!! said...

fuh,ske tul ak bc komen iskandarZULkarnain tuh..
mmg betul tuh..
"..samada dia yang membawa kita atau kita yang bawa dia.."
sebelum nie ak seorg yg hanyut ngn duniawi..biler tebc frasa trus ak tesedar betape dosa nyer ak membawa name ZULKIFLI nie..ak akn cr dia dlm dri ku yg terumbang ambing ini..

p/s: mybe korunk xphm mksud ak.tp ayat tuh wat ak..ermm..ahh di blog sajela nnt..

mapieceofart said...

jiwa_kacau...

hanyut pun, terdampar pun, terbungkang pun... hidup tetap hidup dan kita tetap kita... hidup dicorakkan oleh KITA...

namamu dlm namanya..? hehe..ada chemistry kah kalian? seram... =D

eyhh... exam abis sudah... ape kate...?

Unknown said...

gila.. x sanggup aku nak bc.. aku dulu jual moto sbb nak dslr.. penggorbanan.. ;)

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!