March 2, 2010

K.O.N.V.E.R.S.A.S.I.

Audio situasi : Love Hurts - Incubus


Suatu waktu. Entah pagi petang. Malam mungkin.


Kau : Kamu tahu tak apa yang kamu katakan ni?

Kamu : Apa yang kau maksudkan? Tak faham.

Kau : Kamu ni pura-pura lah.

Kamu : Betul ni. Kau cakap biar yang benar.

Kau : Kamu tak nak mengaku.

Kamu : Kau langsung tak membantu keadaan ni.

Kau : Aku rindu kamu. Sebenarnya, aku cinta kamu.

Kamu : Kau jangan main-main, dowh. Ni bukan perkara kecil.

Kau : Memang-lah, aku cinta kamu.

Kamu : Nanti aku datang, mati-lah kau.

Kau : Biar. Aku memang nak kamu tahu.


Angin sepoi-sepoi bahasa. Secara gambaran visualnya, cuaca yang nyaman tiba-tiba bertukar redup, tapi hujan tak turun pun.

Aku : Bercakap tentang aku-kah?

Kau : Sudah beritahu.

Kamu : Ah... kau... aku, jangan-lah.


Lolipop berterbangan di udara. Musika juga bertukar kepada alunan Animal Instinct, The Cranberries.


Kisah tak sudah.

8 comments:

. said...

Kita semua tak faham.

Bergaduh dengan diri sendiri pasal baju mana nak pakai ke?

mapieceofart said...

zikir: insya Allah aku akan muncul di situ. jumpa nanti.

john: bergaduh pasal baju? dah menyimpang ke laut tu... hehe...

tentang konversasi hipokrasi emosi.

. said...

Kau kata nak pakai baju biru, kamu nak pakai baju merah, aku tak nak kamu pakai baju

XD

Anonymous said...

ku tau saat itu akn tiba tuk mu jua zara.. :)

Mohamad Hj Yawmon said...

romantik =p

mapieceofart said...

john: haha...nanti aku buat yg versi 18sx pulak...

cik intan: haha... saat apa tu? ada ke? tak ada-lah... =)

may: romantik? x langsung kot... XD

. said...

Janji ya? Haha.

mapieceofart said...

tak janji... haha... but if i feel like writing it, i will...

*naughty eh! haha...

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!