March 2, 2010

K.O.N.V.E.R.S.A.S.I.

Audio situasi : Love Hurts - Incubus


Suatu waktu. Entah pagi petang. Malam mungkin.


Kau : Kamu tahu tak apa yang kamu katakan ni?

Kamu : Apa yang kau maksudkan? Tak faham.

Kau : Kamu ni pura-pura lah.

Kamu : Betul ni. Kau cakap biar yang benar.

Kau : Kamu tak nak mengaku.

Kamu : Kau langsung tak membantu keadaan ni.

Kau : Aku rindu kamu. Sebenarnya, aku cinta kamu.

Kamu : Kau jangan main-main, dowh. Ni bukan perkara kecil.

Kau : Memang-lah, aku cinta kamu.

Kamu : Nanti aku datang, mati-lah kau.

Kau : Biar. Aku memang nak kamu tahu.


Angin sepoi-sepoi bahasa. Secara gambaran visualnya, cuaca yang nyaman tiba-tiba bertukar redup, tapi hujan tak turun pun.

Aku : Bercakap tentang aku-kah?

Kau : Sudah beritahu.

Kamu : Ah... kau... aku, jangan-lah.


Lolipop berterbangan di udara. Musika juga bertukar kepada alunan Animal Instinct, The Cranberries.


Kisah tak sudah.

9 comments:

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

IKLAN :

Tayangan Dokumentari Mahasiswa Indonesia

Dua buah dokumentari dari mahasiswa Indonesia yang bernaung di bawah Ikatan Pelajar Mahasiswa Kepulauan Riau-Yogyakarta (IPMKR-Y) Indonesia akan ditayangkan. Judul-judul dokumentari tersebut adalah -

Roda Di Bawah Kaki Singa

dan

Budaya Tak Terbatas


Tayangan akan disusuli dengan sesi soal jawab / diskusi


5 MAC 2010
8 MALAM
UiTM PUNCAK PERDANA

PECINTA PENGANGKUTAN AWAM : jika dari kuala lumpur, ambil bas U80 sehingga ke seksyen 2 Shah Alam. Kemudian ambil bas U605 ke Puncak Perdana. Bas pulang terakhir jam 10.30 malam.

Maklumat Lanjut Layari : http://skrinfilem.blogspot.com/

John Loo said...

Kita semua tak faham.

Bergaduh dengan diri sendiri pasal baju mana nak pakai ke?

maPieCeoFarT said...

zikir: insya Allah aku akan muncul di situ. jumpa nanti.

john: bergaduh pasal baju? dah menyimpang ke laut tu... hehe...

tentang konversasi hipokrasi emosi.

John Loo said...

Kau kata nak pakai baju biru, kamu nak pakai baju merah, aku tak nak kamu pakai baju

XD

C@h@ya!!!! @ intan yg cute!!! said...

ku tau saat itu akn tiba tuk mu jua zara.. :)

mohamad 'may' yawmon said...

romantik =p

maPieCeoFarT said...

john: haha...nanti aku buat yg versi 18sx pulak...

cik intan: haha... saat apa tu? ada ke? tak ada-lah... =)

may: romantik? x langsung kot... XD

John Loo said...

Janji ya? Haha.

maPieCeoFarT said...

tak janji... haha... but if i feel like writing it, i will...

*naughty eh! haha...

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!