April 13, 2008

Dia faham aku.... tak apa.... aku tetap ada DIA...

DALAM HENING HATI.......


Kudongak ke langit
Angkuh...
Tiada yang mampu mengatasi
tiada yang dapat menandingi
hanya aku sendiri...
Berdiri megah di puncak tinggi
Tanpa kusedari...
Tiba satu hari...

Kupaling ke sekeliling
Lumpuh...
Tiada lagi sorak sorai duniawi
Juga tiada teman menemani
hanya aku sendiri...
Terdampar lesu tercari-cari
Tanpa kuselami...
Cinta Dia hakiki...

Kusujud di tikar sejadah
Luluh...
Tiada lagi cinta dunia rapuh
Hanya tinggal hidup
yang harus kutempuh
walau aku sendiri...
diselimuti cinta-Nya
di celahan dingin hening malam
menulis puisi ini...
nur...
tentang cintaku
yang baru kutemui...
cinta dia yang paling agung...

Damai inilah yang selama ni kucari...
damai inilah......


**haha... dengan hantar last menet submit nyer... dengan terkocoh2 tulis tangan nyer (#zul...aku tulis tangan tau...! haha....) dah tak sempat dengan taip and properly printed... aku hantar jer dengan penuh nekad... sbenarnye dah lepas tarikh tutup pun 'PERTANDINGAN MENULS CERPEN DAN PUISI ISLAMIK' anjuran PMH (Persatuan Mahasiswa Hadhari) nih... tapi aku tetap bersungguh dan beriye nak menghantar.... maka berkat ilham tergezut tuh, alhamdulillah... aku berjaya dapat tempat ke-3... hehehe... participate main2 pun ade tsangkut rezeki... petang tadi penyampaian nye... huu... dah lame tak sertai apa2 pertandingan menulis... last pun join mase Form 5 dulu... Cerpen cereka sains DBP karyanet... tu pun rezeki try suka2... anta pun online thru email..... alhamdulillah dapat tempat ke-2... yang ni menang kenyang... dapat RM500...! nanti kalau sempat aku upload kan cerpennya.... sajak pun aku ade anta tapi xde rezeki...

ufff... sambung stori aku dan sajak aku tadi...

dengan ketenangan sepi jam 3 pagi hari itu...
aku tulis sajak ini...
aku pejam mata...
menanti ilham datang...
rasa dekat... hati aku sungguh didakap waktu itu...
kepingin merasainya lagi...
xtau nak explain larr...
tapi...
kalau aku mati pun pagi itu...
aku tak kisah...
rasa dekat...
sungguh dekat....
dengan Dia...
untuk Dia aku coret sajak ini...

Subhanallah....

7 comments:

AzizulHafiz said...

tahniah!! tp klu ada pertandingan pape, bg tau la member2.. boleh kita bersaing.. boleh menambahkan pengalaman kita kan? ;P

CoffeeHoliC said...

sedih
jujur
hamba
Tuhan Yang Satu
teruskan
aku selalu dibelakangmu membantu kau megah di sana nanti
buatmu sahabat- zahara

CoffeeHoliC said...

bersaing secara sihat itu bagus
tak macam sesetengah orang yang hanya tahu nak menang tapi sedar tak sedar dia menjatuhkan dirinya sendiri
`cakap fikir, fikir2 cakapla....`

CoffeeHoliC said...

betul
bersaing secara sihat itu bagus
tak macam sesetengah orang yang bersaing cuma nak menjatuhkan orang lain saja
`sapa makan cili dia terasa pedas`

maPieCeoFarT said...

azizulhafiz...
TQ... TQ... insya Allah... tapi ptandingan sajak/cerpen PMH tu dah lama dinaikkan notisnye... x smpt bace ehh... xpe2...lain kali ade lagi.. =)

si penggila kopi...
trima kasih sahabat... aku juga akan terus membantumu selagi daya termampu... cuma aku xkan berdiri di belakangmu...

kerana aku sentiasa berdiri di dalam dirimu... =)

CoffeeHoliC said...

nasib baik begitu
hehe
terima kasih
sajak mu indah bak rupamu

maPieCeoFarT said...

oke jajan... kutunggu kamu balik nanti... akan aku blanje kamu teh aisss ibu...! hehe...

indah kah rupaku..??
trimas...
bodek eaa.... hihi.... =)

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!