March 3, 2009

Let's Call It A Day...

Salam... ukhuwwah fillah...


The best times in my life are always of those yang melibatkan masalah kejiwaan, celaru dengan kerja² yang banyak sampai tak menang tangan nak buat mane satu, sebab during those moments lah baru aku perasan potensi diri aku sendiri... Yup, when it comes to works, mostly... And that is one of the reason why I chose to be a last-minute person... It might sound a little negative alrite, but trust me, I often utilize the utmost of my potentials out of me when the time limit is reaching critical stage... tapi apa nak buat, I really and always need the urge to work...

Kalau buat awal² nih bukan apa, terasa malas tuh satu, lepas tu idea tak nak datang... kpala hotak semacam blank dan betul² blur lah kiranya... Perah otak macam mana skali pun, baru seciput hasil yang berjaya disiapkan... Satu keburukannya, sering kali aku kesuntukan masa sampai pernah sekali dua terlepas due date submit kerjanya... Tapi so far, alhamdulillah, belum pernah lagi lah hal itu memberi efek yang besar... pengajaran, ya mungkin... dah banyak kali... tapi betul, mungkin ramai yang akan bersetuju bila aku kata, sikap last-minute ni satu benda yang kita tak boleh nak resist... Buat macam mana pun, mesti akan jadi last minit jugak... Banyak kali terjadi begitu... mesti pernah terjadi kat korang jugak kan... betul...

I realized, not everything that comes to you is always out for grab... Macam² benda datang sekali gus... kerja untuk subjek, kerja yang bukan untuk subjek, kerja untuk cari duit, masalah peribadi, (masalah cinta tak terkecuali), rakan² minta bantuan itu ini... walaupun secara materialnya tak ada pengalaman, tapi aku suka kutip pengalaman... buat kerja free ni tak semestinya bagi letih dan penat je, there's something you gained throughout the work process, yang kadang² tak disedari pun... Dan lumrahnya, ada banyak peluang yang memang nak direbut sangat tapi bila keadaan tak mengizinkan, terpaksa dilepaskan dulu dan dinantikan datangnya lain kali... terpaksa begitu, nak bolot semua sekali, memang takkan dapat... kang yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciriran... wahhh... simpulan bahasa satu!

Peng-aplikasi-an masa aku selama 24 jam sehari-hari sekarang ni memang sangat crucial...tapi dalam kesibukan ini, i think i enjoyed myself more... memang berserabut fikiran, tapi seolah² keserabutan fikiran itu terasa indah pulak... (entah ape aku merepek nih..?? abaikan...) Di celah² masa sehari-hari yang aku lalui, aku terfikir, pada masa² akan datang, mesti aku akan rindu dengan kesibukan ni... unless, masa depan aku nanti menjanjikan kapasiti kesibukan yang lebih maksimum berbanding sekarang...? hahahh... entah, aku pun belum pasti aku akan ke mana lepas ni...

Probably, i started to treasure the moments I had here, di bumi UiTM ini, menjadi sebahagian warga kreatif di sini... aku belajar terlampau banyak... di sini aku benar² menjadi manusia... even now, I thank God that I was 'thrown' here... not at any other place I once wished I could be... mungkin sudah tertulis yang aku akan menjadi manusia dengan berada di sini... tulisan dan aturan Dia buat aku selepas ini, belum tahu...

Haishh... banyak sangat ber-genre sentimental dah ni... al-maklumla, dah hampir ke hujung final year (dan final semester nih...), rase macam dah nak start buat buku biodata amik alamat, contact number dan memacam lagi lah dari kawan², macam masa lepas abis UPSR dan SPM dulu... ahahahh... kelakar pulak... memang kemajuan teknologi tersedia untuk memungkinkan networking tanpa lost contact, tapi kenangan manis untuk diingati tu masih jugak benda² tahpape yang ada sentimental value nih... huhu...

Ke mana pun aku pergi, tiga perkara aku akan bawa dan ingat selalu...takkan pernah lupa... Tuhan, mak aku (+ keluarga...) dan rakan²... (sahabat yang dekat di hati...)

+ Sesiapa nak ajak aku pergi movie ke, karaoke ke... maaflah, memang tak dapat buat masa sekarang ni... tapi kalau ada niat nak ajak, jgn sogan² lah yo! Mana tahu aku free, on saje... +

~0^_^0~

2 comments:

affanazami said...

smtymes we dooooo need all those happy hours!

jom karaoke kat hotel quality shah alam! 3 jam! mampoo??? haha

mapieceofart said...

yep... betul.. betul... betul...! (sambil angguk macam ipin) =D

eshh... zara penah marathon 6 hours straight, ok... ape barang stakat 3jam..?? lalala... wahhh..! haha...

~0^_^0~

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!