December 2, 2009

INISIASI TERBUTUHKAN

Salam... ukhuwwah fillah...

Korban yang baru sudah, mulanya tak tahu apa yang aku korbankan. Tapi kau datang pagi itu dengan tangisan syahdu, aku tersedar dari awangan. Demi kamu-lah korbanku itu aku curahkan. Kau, ya kamu...

Waktu dan enak empuk kesempatan bermalas-malasan. Kali ini aku tidak pilih begitu. Pengorbanan-lah itu.

Selamat datang ke dunia buat kamu, si kecil. Nanti membesar-lah kau dewasa, jadi seperti aku kalau kau mahu. Tapi jangan jadi aku yang itu, tak usah-lah. Aku pun tidak mahu.

Oh, lupa...aku beroleh anak saudara baru, lahir dia seminggu lalu, yang ini pertama berangka satu. Sambut-lah dunia...

Korbanku pada waktu, korbanku pada kamu. Tapi inisiasi yang terbutuhkan buat aku sesal sedikit, malah banyak. Kerana tidak padan apa yang aku korbankan dengan yang aku terima kembali sebagai balasan.

Inisiasi terbutuhkan... serius.

No comments:

Get a Cursor! ZingerBug.com - Comments, glitter graphics, cursors, and more!